fbpx

Οι επιδόσεις σε παιχνίδια όπως το League of Legends συσχετίζονται με το IQ

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του York θέλησαν να εξετάσουν αν υπάρχει σχέση ανάμεσα στην νοημοσύνη και στην ικανότητα των παικτών να αποδίδουν καλά σε βιντεοπαιχνίδια.

Για τις ανάγκες της μελέτης, οι ερευνητές από τα τμήματα Ψυχολογίας και Επιστήμης των Υπολογιστών επικεντρώθηκαν στα Multiplayer Online Battle Arenas (MOBAs) -παιχνίδια στρατηγικής δράσης τα οποία συνήθως περιλαμβάνουν δύο αντίπαλες ομάδες πέντε ατόμων- καθώς και στα παιχνίδια First Person Shooter (FPS) -παιχνίδια δράσης όπου οι παίκτες χρησιμοποιούν όπλα και η κάμερα του παιχνιδιού προσομοιώνει το πως βλέπει ο χαρακτήρας που χειρίζεσαι τον “κόσμο”- . Αυτοί οι τύποι παιχνιδιών είναι εξαιρετικά δημοφιλείς και αριθμούν εκατοντάδες εκατομμύρια παίκτες παγκοσμίως.

Στο πρώτο κομμάτι της μελέτης, φάνηκε ότι η απόδοση στο παιχνίδι MOBA League of Legends, συσχετίζεται με την ρέουσα νοημοσύνη όπως αυτή μετράται υπό ελεγχόμενες εργαστηριακές συνθήκες. Συγκεκριμένα εξετάζοντας μια ομάδα ατόμων με μεγάλη εμπειρία στο συγκεκριμένο παιχνίδι, παρατηρήθηκε ότι οι επιδόσεις τους ήταν ανάλογες με τις επιδόσεις στα τυπικά τεστ νοημοσύνης που εκτελούνται σε χαρτί.

Ρέουσα νοημοσύνη είναι η ικανότητα να κατανοούμε και να λύνουμε νέα προβλήματα, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε γνώση στο παρελθόν. Είναι η δυνατότητα να αναλύονται νέα προβλήματα, να εντοπίζονται μοτίβα και συσχετισμοί και φτάνει στη μέγιστη επίδοσή της γύρω στα 20 μας χρόνια.

Στο δεύτερο κομμάτι της μελέτης, αναλύοντας μεγάλα σύνολα δεδομένων από τέσσερα παιχνίδια: δύο MOBA (League of Legends και Defense of the Ancients 2 (Dota 2) και δύο First Person Shooters (Destiny and Battlefield 3) αποδείχτηκε ότι οι επιδόσεις στα MOBA παραμένουν σχετικά σταθερές καθώς οι παίκτες μεγαλώνουν, κάτι που δεν ισχύει με τα First Person Shooters, όπου η απόδοση μειώνεται μετά την εφηβεία.

Σε αντίθεση με τα παιχνίδια FPS όπου ακρίβεια και ταχύτητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που καθιστούν πετυχημένο έναν παίκτη, τα MOBA βασίζονται στην μνήμη και στην ικανότητα λήψης στρατηγικών αποφάσεων λαμβάνοντας υπόψιν πολλές συνισταμένες. Ίσως για αυτούς τους λόγους βρέθηκε μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της ικανότητας στα MOBAs και της νοημοσύνης.

Σχέση ηλικίας και MMR σε τέσσερα διαφορετικά παιχνίδια.
Διακρίνονται τρεις ομάδες ηλικίας για κάθε παιχνίδι: (1) 13-21, (2) 22-27 και (3) 28 ετών και άνω. Σε δύο δημοφιλή First Person Shooter η απόδοση μειώνεται με την ηλικία, σε αντίθεση με τα δύο από τα δημοφιλέστερα MOBA που το μέγιστο των επιδόσεων παραμένει σχετικά σταθερό.

Έρευνες στο παρελθόν έχουν επισημάνει το γεγονός ότι οι άνθρωποι που είναι καλοί σε παιχνίδια στρατηγικής, όπως το σκάκι, τείνουν να σημειώνουν υψηλό βαθμό στα τεστ IQ. Τώρα φαίνεται ότι το ίδιο ισχύει και σε online παιχνίδια στρατηγικής δράσης, όπως το League of Legends και το Defense of the Ancients 2.

Οι επιστήμονες του York τόνισαν ότι η μελέτη δεν απαντά σε ερωτήματα όπως το κατά πόσο τα παιχνίδια σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθιστούν τους νέους πιο έξυπνους ή όχι, απλά αποδεικνύει την σχέση μεταξύ δεξιοτήτων (skills) σε ορισμένα online παιχνίδια στρατηγικής και νοημοσύνης.

Η ανακάλυψη αυτής της συσχέτισης ικανότητας και νοημοσύνης ανοίγει μια τεράστια νέα πηγή δεδομένων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο έρευνας στην υγεία και την ψυχολογία. Για παράδειγμα τα δεδομένα από τα παιχνίδια της έρευνας θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα για διεξαγωγή συμπερασμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο πληθυσμού σε τομείς όπως η γνωστική επιδημιολογία – που εξετάζει την σχέση μεταξύ ευφυίας και υγείας στο πέρασμα του χρόνου – και ως τρόπος παρακολούθησης της γνωστικής υγείας πληθυσμών. Ο Αθανάσιος Κοκκινάκης, διδακτορικός φοιτητής στο ερευνητικό πρόγραμμα του Centre for Intelligent Games and Game Intelligence (IGGI) του Συμβουλίου Έρευνας Μηχανικών και Φυσικών Επιστημών (EPSRC) στο York, είναι ο κύριος συγγραφέας της μελέτης.

Με πληροφορίες από:
york.ac.uk
journals.plos.org

Advertisment ad adsense adlogger

Μοιραστείτε το