fbpx

Πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργεί δική του ισχυρότερη τεχνητή νοημοσύνη

Η Google δημιούργησε τον Μάιο του 2017 το project AutoML (Automated Machine Learning). Ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης που σκοπό έχει να βοηθήσει τους ίδιους τους προγραμματιστές της Google να δημιουργήσουν άλλα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης.

Τώρα η Google ανακοίνωσε ότι το AutoML έγραψε μόνο του μια σειρά από κώδικες μηχανικής μάθησης, με υψηλότερα ποσοστά απόδοσης από εκείνα των ίδιων των ερευνητών.

Εμπνευσμένο από το θεώρημα των απείρων πιθήκων, δηλαδή ότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι ακόμα και ένας πίθηκος θα παράξει ένα κείμενο επιπέδου Σαίξπηρ, αν πατάει κουμπιά στην τύχη σε μία γραφομηχανή για άπειρο χρονικό διάστημα, το AutoML εκτελεί χιλιάδες προσομοιώσεις για να προσδιορίσει ποιες περιοχές του κώδικα μπορούν να βελτιωθούν, που πρέπει να πραγματοποιηθούν αλλαγές και που πρέπει να συνεχιστεί η διαδικασία επ’ αορίστου χρόνου μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος. Χάρη στην υπολογιστική του ισχύ μπορεί να κάνει σε ώρες αυτό που παίρνει στους προγραμματιστές εβδομάδες ή μήνες.


Υπάρχει και ένα άλλο project που κατάφερε κάτι παρόμοιο και αυτό είναι το Alpha Go. Η DeepMind, εταιρία που εδρεύει στο Λονδίνο και αγοράστηκε από την Google το 2014, είναι πίσω από το πρώτο πρόγραμμα ηλεκτρονικών υπολογιστών που κατάφερε να κερδίσει έναν επαγγελματία παίκτη Go.

Το Go είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που ξεκίνησε από την Κίνα πριν 3.000 χρόνια και εμπεριέχει μεγάλη περιπλοκότητα και στρατηγική, καθώς υπάρχουν 10 στη δύναμη του 170 πιθανοί συνδυασμοί στο παιχνίδι -περισσότεροι από τον αριθμό των ατόμων στο γνωστό σύμπαν- καθιστώντας το googol φορές πιο περίπλοκο από το σκάκι.

Μελετώντας για μήνες εκατομμύρια παιχνίδια, το AlphaGo κατάφερε να νικήσει παγκόσμιους πρωταθλητές, αλλά δεν είναι πια ο πιο δυνατός παίκτης στον κόσμο.

Αυτός είναι το AlphaGo Zero που πέρα από τη γνώση των κανόνων του Go, ξεκίνησε tabula rasa, χωρίς ανθρώπινη εκπαίδευση. Το νέο πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης κάνοντας εξάσκηση μόνο του, σε μόλις 40 μέρες κατάφερε να φτάσει σε σημείο να νικάει κάθε φορά (100-0) το πρόγραμμα που μελετούσε παιχνίδια ανθρώπων, δημιουργώντας κινήσεις που χιλιάδες χρόνια τώρα οι άνθρωποι δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ στο παιχνίδι τους.

Ο Demis Hassabis, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του DeepMind δήλωσε ότι οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του AlphaGo Zero μπορούν να εφαρμοστούν σε πραγματικές καταστάσεις, όπου είναι απαραίτητο να διερευνηθεί ένα τεράστιο πεδίο πιθανοτήτων, όπως η ανακάλυψη φαρμάκων και νέων υλικών.

Με πληροφορίες από:
deepmind
research.googleblog.com

Advertisment ad adsense adlogger

Μοιραστείτε το